عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : یک شنبه 13 بهمن 1398
بازدید : 187
نویسنده : adli

 

دجال ، فیلمی است که مسئله و طرز فکر دارد. فیلمی که بین عقاید صاحب اثر در حال ماجراجویی است و نگاه ویژه و منحصر به فردی به مسئله ی آفرینش، انسان ، طبیعت ، زن و مرد دارد. گاهی دیالوگ هایی از زبان کاراکتر ها جاری میشود که خارج از کادر نیست اما میتوان تشخیص داد که تخلیه ی فکری/عقیدتی فیلمساز است. “طبیعت ، کلیسای شیطان است” یا “هرج و مرج حکم میراند” …. این ویژگی ، که فیلم را دارای شخصیت و درایت میکند ، کمتر در سینمای چه امروز و چه دیروز دیده میشود. ویژگی ای که ممکن است عامه پسند نباشد، حتی خواص فریب نیز نباشد اما خلوتی ایجاد میکند بین خود و سینه فیل هایی که آرزوی تجربه ی احساسات ناب سینمایی را در سر دارند. احساسی نزدیک به سینمای گاسپار نوئه و میشائیل هانکه که محبوب عام نیستند اما دنیای خاص خود را دارند.



:: موضوعات مرتبط: نقد و بررسی , ,
:: برچسب‌ها: AntiChrist ,
تاریخ : یک شنبه 13 بهمن 1398
بازدید : 172
نویسنده : adli

 

" اگر شما طبیعت را در برابر تمدن بگذارید ، طبیعت فقط یک تهدید است…"

جمله ای که لارس فون تریه در مصاحبه ای مربوط به همین فیلم به زبان آورده و به نظر میرسد بخش مهمی از فیلم نیز به همین مسئله میپردازد.

فکر میکنم نزدیک ترین حسی که بتوان به تماشای ضدمسیح / دجال پیدا کرد ، تجربه ی اضطراب و هیجان ناشی از سوار شدنِ وسایل خطرناکِ شهربازی هاست … حسی که به شما اجازه میدهد هم رنجِ ناشی از استرس را تجربه کنید و هم به کمک رگه های مازوخیستی ناخودآگاه خود از آن لذت ببرید. چرا که به محض پیاده شدن از آن وسیله ی بازی ، پس از تمام اشک ها و جیغ ها و فریاد ها ، با مرور آن ، احساس میکنید که چه لذت عظیمی را از سر گذرانده اید. “دجال” نیز همینطور است.



:: موضوعات مرتبط: نقد و بررسی , ,
:: برچسب‌ها: AntiChrist ,

صفحه قبل 1 صفحه بعد

آخرین اخبار سینمای ایران و جهان را در اینجا بیابید.

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان جدیدترین وبلاگ فیلم و سریال و آدرس movie-western.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com